Pite · sladice

Sundays like these….

Mmmmmm….jesen…vsako leto bolj ugotavljam, da je to moj najljubši letni čas. Vse te barve, mrzla in meglena jutra v nižinah, malo višje pa prekrasni razgledi na meglene doline. Listje pod nogami, veter na ličkih in tisti občutek, ko se vse umirja in pripravlja na zimo…Tista mirnost…ki mi je tako zelo primanjkuje. Seveda pa ne morem mimo vseh dobrot, ki jih je v tem času na pretek…jabolka, hruške, sto in ena vrsta buče, ki jih je moja mami uspešno pridelala za zimo, kislo zelje, repa in še in še….Če sem še par let nazaj vihala nos nad večino teh domačih zadev, jih imam sedaj vsako leto raje in od mami vedno prinesem več kot iz trgovine.

Jesen pa je zame tudi obdobje, ko me zopet »prime«, da bi kaj spekla. In ko me enkrat prime, me ne spusti kar nekaj časa 🙂 In tako sta v tem tednu padli kar dve piti. Prva z jabolki in orehi, druga pa polnozrnata z jabolki in medom. Jaaaaa, pite so moja nova najljubša sladica za peko, so pa tudi idealne za ta čas. Še vedno pa me čaka tista… »Thanksgiving-ovska«….bučna, zaradi katere je prva stvar, ki jo iščem, takoj, ko prestopim mejo naše kokoške, bučni pire v konzervi. Glede na to, da me peka te slavne »Pumpkin pie« še čaka, lahko sklepate, da je bilo moje iskanje do sedaj neuspešno…jap, bo treba it v Ameriko eno popoldne:)  Hihi. O tem, boste pa zagotovo lahko prebrali 😉 Stay tuned…

Prilagam receptek današnje jabolčne pite z medom, ki že diši iz pečice 🙂

JABOLČNA PITA Z MEDOM

Sestavine za podlago:
• 1 skodelica masla
• 2 skodelici bele moke
• ½ skodelice polnozrnate pirine moke
• 1 jedilna žlica sladkorja14786867_10210787884841890_2028640529_o
• 1 žlička cimeta
• ščepec muškatnega oreščka
• 1 žlička soli
• ½ skodelice pinjenca

Sestavine za nadev:
• 5 skodelic olupljenih in narezanih jabolk
• ¾ skodelice segretega meda
• ½ žličke cimeta
• ščepec muškatnega oreščka
• ¼ skodelice in 2 žlici gustina
• ščepec soli

Dodatki:
• mleko za premaz
• rjav sladkor

Postopek:
Zmešamo vse suhe sestavine za testo in jim dodamo maslo, narezano na kockice. Z rokami dobro pregnetemo in nato dodamo še pinjenec. Testo dobro pregnetemo, naredimo hlebček , ki ga zavijemo v folijo in postavimo v hladilnik za 1 uro.
Medtem zmešamo vse sestavine skupaj in nadev damo v hladilnik.
2/3 testa razvaljamo in postavimo v pekač za pite (premer 24 cm). Kakšen centimeter testa pustimo, da gleda čez rob pekača. Iz preostale tretjine testa z modelčki izrežemo jesenske motive.
Na testo položimo nadev, zavihamo rob čez njega in okrasimo z jesenskimi motivi iz testa. Premažemo jih z mlekom in posujemo z rjavim sladkorjem. Pito pečemo 15 minut pri 215 stopinjah, potem temperaturo znižamo na 180 stopinj in pečemo še 55 minut. Če bo pita po vrhu temno rjava, jo pokrijemo z alufolijo. Ohladimo in se posladkamo 🙂

Dober tek Vam želi vaša »Younger –very lazy these days« sister
LOGO - blog

Leave a Reply

